Czym zastąpić niezdrowe kaloryczne słodycze?

0
30
zdrowa czekolada na wagę

Ile razy słyszałeś, że w zdrowej diecie nie ma miejsca na słodycze? Jest w tym dużo prawdy, bo większość z nich to produkty o niskiej wartości odżywczej. Jednak na szczęście ich producenci idą z duchem czasu i wiedzą, że coraz więcej osób interesuje się zdrowym odżywianiem. Dlatego możesz już kupić produkty, które pozwolą Ci cieszyć się smakiem czekolady nawet na diecie odchudzającej!

Na co zwrócić uwagę, wybierając zdrowsze zamienniki słodyczy?

Po pierwsze szukaj tych, których lista składników jest jak najkrótsza. Jeśli pojawia się na niej dużo zbędnych składników, oznacza to, że produkt jest wysoko przetworzony i lepiej go unikać. Poza tym zwróć uwagę, czy wśród składników nie pojawia się np. biały cukier, syropy glukozowo-fruktozowy, olej palmowy, a także aromat.

Jeśli chcesz cieszyć się smakiem czekolady, a jednocześnie przestrzegać zasad zdrowego odżywiania wybieraj produkty jak najmniej przetworzone, bez dodatku białego cukru i innych zbędnych składników. Idealnie, jeśli czekolada zrobiona jest z nieprażonych ziaren kakaowca, które pochodzą z ekologicznych upraw. Taki produkt wyróżnia się większą ilością cennych składników m.in. żelaza, witamin i poliefnoli.

Migdały, suszone owoce w czekoladzie – zastąp nimi niezdrowe kaloryczne słodycze!

Migdały w czekoladzie na wagę, czy suszone owoce to dobra alternatywa dla klasycznych słodyczy z dużą zawartością cukru białego. Jeśli wybierzesz te, które oblane są zdrową czekoladą (czyli bez wspomnianych wcześniej dodatków) będziesz mógł cieszyć się smakiem czekolady, a jednocześnie wzbogacisz jadłospis w:

  • błonnik pokarmowy (usprawnia pracę jelit, pomaga obniżyć poziom „złego cholesterolu”, chroni przed chorobami sercowo-naczyniowymi i nie tylko),
  • polifenole będące silnymi przeciwutleniaczami (ich źródłem są ziarna kakaowca, a także owoce),
  • witaminy (m.in. A, C, E, oraz te z grupy B, które są ważne dla właściwego funkcjonowania mięśni, układu nerwowego, a także pomagają zwalczać wolne rodniki),
  • wapń (ma duży wpływ na kondycję kości i zębów, a ponadto dba o sprawne działanie układu nerwowego),
  • żelazo (dostarczenie do organizmu odpowiednich ilości tego pierwiastka jest ważne, jeśli chcesz uniknąć anemii);

Obawiasz się, że suszone owoce w czekoladzie lub migdały nie będą tak dobre, jak słodycze ze sklepu? Niepotrzebnie! Połączenie soczystych owoców, a także chrupiących migdałów z aksamitną polewą ze zdrowej czekolady z pewnością zaskoczy Cię wyjątkowym smakiem. A do tego będziesz mógł się nim cieszyć bez wyrzutów sumienia, ponieważ wciąż przestrzegasz zasad zdrowego odżywiania.

Migdały w czekoladzie na wagę, czy owoce to dobry pomysł na zdrową przekąskę do pracy, czy szkoły. Z powodzeniem zastąpią batoniki, ciasteczka, czy czekoladki, po które sięgałeś do tej pory. Bez obaw możesz spakować je również jako drugie śniadanie dla swojej pociechy. Witaminy i składniki mineralne, których źródłem jest taka przekąska, mają korzystny wpływ na koncentrację i pamięć.